L'escena final de Casa de Fados, amb aquests dos "monstres" és impagable i una de les poques coses que podríem salvar de la peli o millor del documental del Saura.
De fet cada cop que penso en la peli em poso de mala llet.
Insisteixo que els seus "assessors" han actuat amb mala fe, amb personalisme i divisme i amb total coneixement del mal que fan.
Ells podran mostrar una imatge falsa del que Fado és, a la resta del mon, però la salut del Fado és molta i no podran acabar amb ell .
Tinc entès que Carlos do Carmo , és un d'ells -dels assessors- i la Mariza també.
Do Carmo no deixa de ser al meu entendre un bon cantant, a l'estil dels clàssics sinatras o aznavours , que s'ha allunyat tant com ha pogut del fado tradicional i que a vegades n'ha dit "pestes". I la Mariza amb una bona veu barreja fado amb blues. Quan la sents i després sents la Cidália Maria o la Carminho o la Tavares o la Moura o........... qualsevol cantadeira a qualsevol casa de fados qualsevol nit de Lisboa, t'adones on és de debò el Fado .
De fet cada cop que penso en la peli em poso de mala llet.
Insisteixo que els seus "assessors" han actuat amb mala fe, amb personalisme i divisme i amb total coneixement del mal que fan.
Ells podran mostrar una imatge falsa del que Fado és, a la resta del mon, però la salut del Fado és molta i no podran acabar amb ell .
Tinc entès que Carlos do Carmo , és un d'ells -dels assessors- i la Mariza també.
Do Carmo no deixa de ser al meu entendre un bon cantant, a l'estil dels clàssics sinatras o aznavours , que s'ha allunyat tant com ha pogut del fado tradicional i que a vegades n'ha dit "pestes". I la Mariza amb una bona veu barreja fado amb blues. Quan la sents i després sents la Cidália Maria o la Carminho o la Tavares o la Moura o........... qualsevol cantadeira a qualsevol casa de fados qualsevol nit de Lisboa, t'adones on és de debò el Fado .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada